torstai 6. maaliskuuta 2014

Hotti, hotinpi, hottis

Eikös se niin mene, että kun tekee tavoitteestaan julkisia niin ne toteutuvat paremmin. Itselläni on ikuisuusprojektina ollut tuo hoikemman ulkomuodon metsästys. Matkan varrella olen siinä onnistunut useita kertoja ja myöskin samaan tahtiin keräillyt kiloja takaisin. Viime vuonna saavutin osan tavoitteestani ja sitten muutaman kilon sain takaisin. Nyt olisi aika saavuttaa se vielä hotinpi ulkomuoto kuin nykyisellään ja pysyvästi. Samalla myös terveempi elämä. Kaverini minulle totesi, että jos nyt et onnistu niin et koskaan.

Viime viikolla sitten raapustelin itselleni ohjelmaa. Tavoitteena ei ole muuttaa kaikkea kerralla tai lopettaa syömistä, vaan löytää elämäntapa jota voi tulevaisuudessa noudattaa ilman suurempia ponnistuksia. Olen jo alkuvuoden tehnyt matkaa tätä kohti. Peruspakettiin minulla kuuluu ravinto, liikunta ja mieli. Uniasiat minulla ainakin tällä hetkellä tuntuvat olevan kohdallaan.

Olen elämässäni kokeillut kaikenlaista ja lukenut laihduttamisesta paljon. Olen kuulunut painonvartijoihin, syönyt kaalisoppaa, kokeillut sairaaladieettejä yms. Teoriassa tiedän vallan hyvin, miten hoikka ulkomuoto saavutetaan. Kaava on yksinkertaisuudessaan syö vähemmän kuin kulutat. Itselleni toimivin dieetti on ollut Jutan superdieetti ja niitä periaatteita olen nytkin ottanut käyttöön. Mukaan lisäillyt hiukan Kaisa Jaakkolan ja Kukka Laakson ajatuksia. Mitä näissä on sitten erilaista kuin muissa aiemmin kokeilemissani. No ainakin se, että proteiinien määrä on isompi kuin aiemmin. Kasviksia käytän paljon ja hyviä rasvoja sopivassa suhteessa. Viljatuotteiden, einesten ja sokerin käytön pyrin minimoimaan. Puhdasta ja terveellistä ruokaa. Luomua sen verran kun löytyy ja lompakko kestää. Tietyn jouston itselleni sallin, nyt ei porhalleta eteenpäin hammasta purren. Edellämainittujen rouvien ajatuksia voi esim. löytää Kaisa Jaakkolan kolmesta upeasta kirjasta, Kukka Laakson ja Varpu Tavin maanantai soturit kirjasta. Siiten pari nettisivua Kaisa Jaakkola ja Kukka Laakso. Juttaahan voi seurata esim. televisiosta keskiviikkoisin ja Fitfarmin sivuilta löytyy myös jotain. Edellä mainituista saa myös ajatuksia liikkumiseen.

Tällä hetkellä aamupalojen katsoisin olevan suht kondiksessa. Smoothieta tai raejuustoa marjojen kera, joskus nautiskelen munakkaasta. Vettä en edelleenkään juo riittävästi, vaikka vesipullo tuossa vieressä onkin. Ruokailuvälit pysyvät kohtuullisen hyvin. Pari salikerta lisää viikkoon niin liikuntakin alkaisi olla hanskassa. Tosin olen nyt tämän kuun ollut mukana Piukkojen Paikkojen facebook haasteessa ja sen myötä tulee päivittäin tehtyä ainakin jotain.

Tavoite on saavuttaa ensin normaalipaino ja sitten katsotaan miltä tuntuu ja näyttää.  Matka on alkanut. Laitan tänne väliaikatietoja ja ideoita aina välillä.

Näihin tunnelmiin Siideripissis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti