torstai 1. tammikuuta 2015

Adios vuorotteluvapaa tervetuloa uudet kujeet

Tässä se nyt sitten on vuoden 2015 ensimmäinen ja vuorotteluvapaani viimeinen päivä. Yritän löytää samanlaista olotilaa kuin meidän Hiiru kauniina kesäisenä päivänä kuumalla hiekalla lepäillessään. Olla vaan ja nauttia hetkestä. Huomaan että jostain taka-alalta pyrkivät nousemaan ahdistus, vanhat toiminta- ja ajatusmallit, pelko jos mikään ei olekaan vuoden aikana muuttunut. Ainoa asia, jonka toivon muuttuneen on minä itse ja asennoitumiseni elämään. Siispä annan noiden ahdistuneiden fiilisten olla ja vaellella niin kuin pilvet kesäisellä taivaalla. Tuuli puhaltaa ne pois, kun sen aika on.
Olen tänään työstänyt tulevaisuuden tavoitteitani. Miettinyt mitä ja miten haluan tehdä? Miten toteutan missioni ilosta ja valosta niin itselleni kuin muillekin. Kaiken avain on minä itse, jos minä en voi hyvin se vaikuttaa ympäristööni ja ainoa mihin minä voin vaikuttaa on minä itse. Tämä ajatus on ollut minulle aika selvä jo kauan, mutta tänään se sai jotenkin lihaa luidensa ympärille. Siitä muodostui tavoitteet, jotka ensin tarkentuivat ja sitten yksinkertaistuivat. Nyt ne on heitetty ilmaan ja muutama konkreettinenkin asia on paperilla.
Niinpä lähden kulkemaan tähän vuoteen avoimin sydämin, keskellä itseäni ja tyhjällä päällä. Ei aina voi ja tarvi suunnitella asioita niin tarkkaan. Lähden tutkailemaan uteliaana ja seikkailunhaluisena, mitä maailma minulle tarjoaa. Siellä voi olla tarjolla jotain aivan yllättävää, jota en ole edes osannut ajatella. Luotan, että intuitioni ja sydämeni kertoo minulle mikä on oikein ja hyväksi minulle. Pyrin elämään hetkessä en tulevassa enkä menneessä. Tavoitteitanikin olen valmis muuttamaan, jos se oikealta tuntuu. 

On ollut ihana huomata, että tällä blogilla on innokaita lukijoita. Toivottavasti olette saaneet täältä jotain iloa ja valoa omalle matkallenne. Toivon teille kaikkea hyvää vuodelle 2015! 

2 kommenttia:

  1. Kiitos Santiago de Compostelan vaelluksesta. Oli ilo lueskella vaelluskertomus. Itse olen tuota ranskan reittiä pari kertaa vaeltanut.

    VastaaPoista
  2. Hyvä jos kirjoitukseni tuottaa iloa.

    VastaaPoista